Pilates

Holdbeskrivelser


Pilates intro/begynder

For dig der gerne vil lære Pilates og vil gøre det rigtigt. Vi gennemgår de fem basis principper som STOTT Pilates træningen bygger på og arbejder os grundigt gennem øvelserne så disse integreres. Gradvist vil din vejrtrækning, kropsfornemmelse, styrke og udeholdenhed forbedres. Efter 10 gange kan du fortsætte på Pilates 1.


Pilates 1: Pilates letøvet

For dig der allerede kender STOTT Pilates principperne og vil i gang igen efter en pause eller kommer fra et intro-hold eller Pilate Efterfødsel og gerne vil videre. Vi går i dyben med nye øvelser og  bygger serier op så du udfordres på koordination, styrke, balance og fokus


Pilates 2: Pilates øvet

For dig der har godt fat i principperne og er videre fra basis øvelserne. Her udfordres din koordination, styrke og udholdenhed. Vi øver serier af øvelser med flow og højt tempo. Efter træningen er der balance i krop og sind.


Ergo Pilates : Kvalitets træning for den modne kvinde.

For dig der vil lidt mere i dybden og lidt mere luksus!

Cream de la cream – Pilates træning med lækre redskaber, rene gulve og silkepuder og selvfølgelig tid til en kop dejlig the efter træning på byens bedste adresse.

Du lærer Pilates – en intelligent træningsform der tager højde for de evt. skader eller gener, du måtte komme med. Vi når i dybden og hele vejen rundt om din anatomi med tid og forståelse.


Pilates Gravid

Mærk kroppen og bliv klar til fødsel og tiden efter. Vi arbejder med de gode holdningsmuskler og forebygger gener der kan opstå i graviditeten og efter fødslen. Vi strammer op og spænder af. Vi styrker og smidiggør kroppen med særlig fokus på bækkenbunden og afspænding. Fodmasssage, hvilestillinger og stræk af ømme muskler ud fra kroppens behov, er vigtige elementer i træningen.

Varighed: 70 minutter.  


Pilates Efterfødsel

Sansegyngerne er ophængt

og baby er velkommen!

Genfind kroppen efter graviditet og fødsel med Pilates. Med øvelser styrker vi kropskernen og vil forbedre din holdning. I alle øvelserne inkluderes bækkenbunden og de evt. gener du måtte have efter fødslen. Vi arbejder med ”den elastiske og funktionelle bækkenbund”, ud fra tesen at vi ikke kun bliver stærke af at knibe, men at afspænding og sansning er lige så vigtig.

Du får på dette hold en introduktion til STOTT pilates principperne, hvis du ikke allerede er bekendt med disse, og kan efter 10 gange fortsætte på Pilates 1.


Pilates MaMa Power

Det sene hold hvor der er bare er fokus på DIG uden baby. Holdet du hopper på hvis du har kendskab til Pilates fra Pilates Efterfødsel eller har gået til Pilates minimum et halvt år. Der er ro og fordybelse i de enkelte øvelser blandet med tempo og udfordring sammen med en masse andre skønne kvinder.

duel Pilates træning:

Individuel time

Kom godt i gang igen efter pause eller skade. Book en individuel time. Her går vi i dybden og når dine mål.



Tilmelding

Skriv til: signe@puremovement.dk

med følgende oplysninger i rækkefølge:

hold du ønsker, dit navn, barnets alder ved start, email, telefonnummer.

PureMovement

Pilates i Aarhus.


Pilates med nærvær og fordybelse i vores dejlig lyse studio med havudsigt i Mejlgade.

Underviser  er aut. ergoterapeut og cert. pilatesinstruktør Signe Bredsdorff-Larsen:


"Mit ønske er at skabe at sted for dig og din ugentlige Pilates træning i hyggelige omgivelser, hvor du føler dig velkommen. Puremovement bliver måske et sted, hvor du kommer til Stimulastik og Pilates Efterfødsel med din baby og fortsætter på et aftenhold. Med tiden kommer du til at kende de andre holddeltagere, I følges ad og sammen bliver I gradvist både stærkere, mere smidige og udholdende. Samtidig er der plads til dig, dine individuelle behov og din udvikling."




Pilates kan hjælpe dig med:


  • Stærk mave og ryg
  • Efterfødselsgener
  • Bedre kropsholdning og øget

kropsbevidsthed

  • Forebyggelse eller lindring af ryg-,

skulder- og nakkesmerter

  • Fjernelse eller lindring af spændingshovedpine
  • Afhjælpning af smerter og ubehag

i kroppen

  • Genoptræning efter fødsel/ulykke/skade/ operation
  • At blive bedre til andre sportsgrene –

fx golf, roning osv.

  • Mere energi og mindre stress
  • Forbedret fordøjelse og immunforsvar


Se holdplaner her 


Tilmelding

Skriv til: signe@puremovement.dk

med følgende oplysninger i rækkefølge:

hold du ønsker, dit navn, barnets alder ved start, email, telefonnummer.






Glade pilates udøvere - se hvad de siger her



Hvad er Pilates?


Pilates kan udføres af mænd og kvinder i alle aldre. Du kommer hurtigt i form eller vedligeholder din allerede fine form.

 

Pilates er effektiv mave- og rygtræning. Desuden er der stor fokus på skuldre og nakke samt hofte og ben. De fleste øvelser udføres på gulvet med brug af egen kropsvægt som 'vægtstang'. Dette gør Pilatestræningen er meget skånsom for leddene, og øvelserne bruges da også som genoptræning efter fx. skader og operationer.

 

Vi koordinerer samspillet mellem åndedræt og kvalitet i bevægelserne. Vi træner roligt og kontrolleret i et glidende flow og opnår via anatomisk korrekte øvelser fladere mave, strammere talje og bedre kropsholdning. Du bliver også mere smidig. Du udsætter dig derfor ikke for så mange sportsskader i andre sportsgrene og kan generelt yde bedre præstationer.

Udover de overbevisende fysiske fordele opnår du et forbedret immunforsvar og et lavere stressniveau. Du kommer i balance med din krop og dig selv.

 

Pilates kan hjælpe dig med:

  • Flad mave og stærk ryg
  • God kropsholdning og bedre kropsbevidsthed
  • Forebyggelse eller lindring af ryg-, skulder- og nakkesmerter
  • Fjernelse eller lindring af spændingshovedpine
  • Afhjælpning af smerter og ubehag i kroppen
  • Genoptræning efter fødsel/ulykke/skade/ operation
  • At blive bedre til andre sportsgrene – fx golf, roning osv.
  • Mere energi og mindre stress
  • Forbedret immunforsvar


De 5 grundprincipper i STOTT PILATES®:

- åndedrættet

- bækkenets placering

- brystkassens placering

- skuldrenes stabilicering og bevægelse

- hovedets og nakkens placering


Fokus er på at stabilisere kroppen ved hjælp af de dybestliggende muskler umiddelbart inden bevægelsen sættes ind.


De vigtigste stabiliseringsmuskler er den dybe mavemuskel - transversus abdominis - de skrå mavemuskler - obliques - de små muskler, som ligger tæt ved rygsøjlen - multifidi, samt bækkenbunden.


I et samspil kommer disse muskler til at fungere som et muskulært støttekorset.


Min stil er med fokus på detaljen

Du vælger mig som din instruktør, fordi du kan lide min stil og du kan mærke at den giver dig det, du har behov for. Jeg vil rette dig og elsker at nørde med små detaljer i en øvelse. Der er altid alternativer til en øvelse, hvis den skal gøres nemmere eller hårdere. Min styrke er også at øge tempoet, når du er klar og kan presses en smule, så du yder dit allerbedste og når dine mål. Jeg er med dig på vejen til forandring. Om det er at holde en skade i skak så den ikke udvikler sig mere, have færre eller ingen smerter, genoptræning efter uheld eller efter sygdom kan Pilates være løsningen.


Præcision og tilstedeværelse

En forudsætning for at lave en pilatesøvelse er at du er til stede. Jeg ynder at sige at Pilates er ”mindful” kropsarbejde. Du kan ikke ligge på måtten og samtidig "vaske op" i tankerne der-hjemme. Så er det i hver til fælde ikke pilates, du laver. Her giver du hjernen en pause fra alle tankerne, og derfor går du hjem bagefter og er mere til stede i din krop, så der er plads til nye ideer eller mere ro til at hvile bagefter.

Se holdplaner her 

PureMovement Studio, Mejlgade 95, 3 sal - 8000 Århus C.

Kontakt Signe på mail signe@puremovement.dk eller mobil 3020 6764