Pilates

Holdbeskrivelser

 

Pilates intro/begynder

For dig der gerne vil lære Pilates og vil gøre det rigtigt. Vi gennemgår de fem basis principper som STOTT Pilates træningen bygger på og arbejder os grundigt gennem øvelserne så disse integreres. Gradvist vil din vejrtrækning, kropsfornemmelse, styrke og udeholdenhed forbedres. Efter 10 gange kan du fortsætte på Pilates 1.

 

Pilates 1: Pilates letøvet

For dig der allerede kender STOTT Pilates principperne og vil i gang igen efter en pause eller kommer fra et intro-hold eller Pilate Efterfødsel og gerne vil videre. Vi går i dyben med nye øvelser og bygger serier op så du udfordres på koordination, styrke, balance og fokus

 

Pilates 2: Pilates øvet

For dig der har godt fat i principperne og er videre fra basis øvelserne. Her udfordres din koordination, styrke og udholdenhed. Vi øver serier af øvelser med flow og højt tempo. Efter træningen er der balance i krop og sind.

 

Ergo Pilates : Kvalitets træning for den modne kvinde.

For dig der vil lidt mere i dybden og lidt mere luksus!

Cream de la cream – Pilates træning med lækre redskaber, rene gulve og silkepuder og selvfølgelig tid til en kop dejlig the efter træning på byens bedste adresse.

Du lærer Pilates – en intelligent træningsform der tager højde for de evt. skader eller gener, du måtte komme med. Vi når i dybden og hele vejen rundt om din anatomi med tid og forståelse.

 

Pilates Gravid

Mærk kroppen og bliv klar til fødsel og tiden efter. Vi arbejder med de gode holdningsmuskler og forebygger gener der kan opstå i graviditeten og efter fødslen. Vi strammer op og spænder af. Vi styrker og smidiggør kroppen med særlig fokus på bækkenbunden og afspænding. Fodmasssage, hvilestillinger og stræk af ømme muskler ud fra kroppens behov, er vigtige elementer i træningen.

Varighed: 70 minutter.

 

Pilates Efterfødsel

Sansegyngerne er ophængt

og baby er velkommen!

Genfind kroppen efter graviditet og fødsel med Pilates. Med øvelser styrker vi kropskernen og vil forbedre din holdning. I alle øvelserne inkluderes bækkenbunden og de evt. gener du måtte have efter fødslen. Vi arbejder med ”den elastiske og funktionelle bækkenbund”, ud fra tesen at vi ikke kun bliver stærke af at knibe, men at afspænding og sansning er lige så vigtig. Sansegyngerne er hængt op og baby er meget velkommen! Du får på dette hold en introduktion til STOTT pilates principperne, hvis du ikke allerede er bekendt med disse, og kan efter 10 gange fortsætte på Pilates 1.

 

Pilates Efter - efterfødsel

Det sene hold hvor der er bare er fokus på dig uden baby. Holdet du hopper på hvis du har kendskab til Pilates fra Pilates Efterfødsel eller et andet sted. Der er ro og fordybelse i de enkelte øvelser blandet med tempo og udfordring sammen med en masse andre skønne kvinder.

duel Pilates træning:

Individuel time

Kom godt i gang igen efter pause eller skade. Book en individuel time. Her går vi i dybden og når dine mål.

 

 

Tilmelding

Skriv til: signe@puremovement.dk

med følgende oplysninger i rækkefølge:

hold du ønsker, dit navn, barnets alder ved start, email, telefonnummer.

PureMovement

Pilates i Aarhus.

 

Pilates med nærvær og fordybelse i vores dejlig lyse studio med havudsigt i Mejlgade.

Underviser er aut. ergoterapeut og cert. pilatesinstruktør Signe Bredsdorff-Larsen:

 

"Mit ønske er at skabe at sted for dig og din ugentlige Pilates træning i hyggelige omgivelser, hvor du føler dig velkommen. Puremovement bliver måske et sted, hvor du kommer til Stimulastik og Pilates Efterfødsel med din baby og fortsætter på et aftenhold. Med tiden kommer du til at kende de andre holddeltagere, I følges ad og sammen bliver I gradvist både stærkere, mere smidige og udholdende. Samtidig er der plads til dig, dine individuelle behov og din udvikling."

 

 

 

Pilates kan hjælpe dig med:

 

  • Stærk mave og ryg
  • Efterfødselsgener
  • Bedre kropsholdning og øget

kropsbevidsthed

  • Forebyggelse eller lindring af ryg-,

skulder- og nakkesmerter

  • Fjernelse eller lindring af spændingshovedpine
  • Afhjælpning af smerter og ubehag

i kroppen

  • Genoptræning efter fødsel/ulykke/skade/ operation
  • At blive bedre til andre sportsgrene –

fx golf, roning osv.

  • Mere energi og mindre stress
  • Forbedret fordøjelse og immunforsvar

 

Se holdplaner her

 

Tilmelding

Skriv til: signe@puremovement.dk

med følgende oplysninger i rækkefølge:

hold du ønsker, dit navn, barnets alder ved start, email, telefonnummer.

 

 

 

 

 

Glade pilates udøvere

 

Nadja Kallerup Pedersen, September 2016

Pilates hos Signe er ren velvære for både krop og sjæl. Omgivelserne er hyggelige og rolige for både baby og mor, og Signe guider en igennem træningen, så man opnår det optimale resultatet. Jeg havde problemer med rectus diastase fra min graviditet, og graviditeten samt løft af baby og en tidligere diskusprolaps havde sat sine spor på ryggen. Signes kyndige vejledning og pilatestræning har hjulpet mig tilbage i løbeskoene og givet mig de rette redskaber til at holde rygsmerterne i skakt. Kan varmt anbefale Signe og Puremovement.

Anne Skjelborg, August 2016:

Jeg har trænet i fitnesscenter i mange år. Både styrketræning, Pilates og yoga.

Men den kvalitet i træningen jeg oplever på et af de små hold hos Pure Movement kan jeg ikke få i et træningscenter. Signe har en utrolig opmærksomhed på alle deltagere og vores styrker, svagheder og eventuelle skader. Hun sørger for, at vi udfører hver eneste øvelse korrekt og optimalt. Det betyder at træningen bliver fantastisk effektiv.

Samtidig er der en fantastisk stemning i Pur Movements skønne lokaler og træningen er derfor noget jeg ser frem til hver eneste uge.

Laura Jørgensen, 2016:

"Jeg har trænet hos Signe i et par år. Jeg er ikke i tvivl om at hun bærer en stor del af æren for at jeg i dag kan gå, og at jeg slap for at blive opereret for en diskusprolaps. At jeg kan løfte, løbe og lege med min datter. At jeg kom smertefrit igennem graviditets- og efterfødselsforløb og nu føler mig stærkere end nogensinde. Træningen hos Signe rækker ud over tiden i studiet, og ind i hverdagens bevægelser og aktiviteter. Jeg giver det mine allervarmeste anbefalinger!"

Maria Amtkjær, 2016

Lækre omgivelser, ro og balance, et virkeligt dejligt pusterum i en ellers travl hverdag som nybagt mor til to.. Kan både se og mærke STOR forskel på min efterfødselskrop fra sidste graviditet og til denne. Vil anbefale det til alle nybagte mødre! Og dem der bare gerne vil stille og roligt i gang på en kontrolleret og effektiv måde.

Dagmar Brøndt Kjær, februar 2016:

"Intet mindre end verdens bedste frirum. Man kommer ind træt og med fyldt hoved og kommer ud glad i låget. Ydermere kommer der en stærk krop ud af det. Jeg er gennem et års træning sluppet af med spændingshovedpine, er gået et par str. ned i bukser og har fået en mand, der spørger om jeg ikke snart skal afsted igen -fordi jeg bliver en bedre hustru. Alt dette under Signes kyndige vinger, kærlige væsen og uimodståelige charme og "pisk". En plaget efterfødselskrop er blevet stærk og udholdende. Alle burde have en Signe og Studio Thunøgade i deres liv."

Anne Herup Nilesen, februar 2016:

"Jeg kan på det varmeste anbefale træning hos PureMovement.

Jeg har deltaget i GravidPilates, Efterfødselstræning, Stimulastik og alm.Pilates. Signe er super sød og kompetent. Hun spotter hurtigt hvor man har brug for et lille skub en koretning og fordi holdene er små er der plads til personlig målretning af øvelserne.

En umedgørlig baby tager Signe sig af med den ene hånd imens hun styrer resten af holdet med den anden hånd, så ”mor” kan få en tiltrængt pause. Tak for det :-)"

Marie Lauritzen, februar 2016:

"Signe er den sejeste Pilates instuktør jeg nogensinde har mødt. En instuktør der formår at samle hardcore detaljeret træning med den man er. Hun har sans for detaljen og formår at korigere mine bevægelser, så jeg slet ikke er i tvivl om at hver øvelse rammer 100 % plet.

Det særlige ved at gå til efterfødselspilates hos Signe er at der er plads! Rolig plads til Barnevognen. Plads og hjerterum til hvis (når!) baby er vågen og plads til at være nybagt mor og lige præcis den man er.

Jeg går fra tæning med rankere ryg, stækere core/bækkenbund og ro i hovedet."

Marie Mols, 2016:

"Pilates i Studio Thunøgade er et pusterum for mig, hvor jeg med lethed kan koncentrere mig om én ting - nemlig at gøre noget godt for min krop. Niveauet i øvelserne er udfordrende så jeg virkelig kan mærke at jeg styrker min sunde grundholdning. Træningen giver mig også en dyb ro, fordi vi arbejder så intenst med, at de enkelte øvelser virker de rigtige steder - og det er fedt! Omgivelserne er meget anbefalelsesværdige for sin varme og harmoni.

Bedste hilsner Marie Mols"

Anne, januar 2016:

"Jeg har i længere tid anbefalet min søster, at starte til pilates hos dig. Jeg synes jo virkelig, at kroppen smiler efter at have været til pilates om torsdagen. Kroppen føles stærk, og jeg har ikke oplevet andre sportsgrene eller træningsmåder, hvorpå jeg opnår samme styrke og ro på samme tid, som gennem pilates.

Det kan derfor godt være, at hun kontakter dig, for at høre om hun kan få en prøvetime... :-)"

Janne Rebo, januar 2016:

"Jeg føler virkelig jeg gør noget for mig selv når jeg går til Pilates i Studio Thunøgade. Jeg får hele kroppen arbejdet grundigt igennem og Signe er fantastisk til at sætte verbale billeder på øvelserne.

Det er et sted der oser af hjemlig hygge, lækre drikkevarer og små godbidder mens man venter, samtidig med at der er fokus på kvalitet og faglighed på holdene."

Hvad er Pilates?

 

Pilates kan udføres af mænd og kvinder i alle aldre. Du kommer hurtigt i form eller vedligeholder din allerede fine form.

Pilates er effektiv mave- og rygtræning. Desuden er der stor fokus på skuldre og nakke samt hofte og ben. De fleste øvelser udføres på gulvet med brug af egen kropsvægt som 'vægtstang'. Dette gør Pilatestræningen er meget skånsom for leddene, og øvelserne bruges da også som genoptræning efter fx. skader og operationer.

Vi koordinerer samspillet mellem åndedræt og kvalitet i bevægelserne. Vi træner roligt og kontrolleret i et glidende flow og opnår via anatomisk korrekte øvelser fladere mave, strammere talje og bedre kropsholdning. Du bliver også mere smidig. Du udsætter dig derfor ikke for så mange sportsskader i andre sportsgrene og kan generelt yde bedre præstationer.

Udover de overbevisende fysiske fordele opnår du et forbedret immunforsvar og et lavere stressniveau. Du kommer i balance med din krop og dig selv.

Pilates kan hjælpe dig med:

  • Flad mave og stærk ryg
  • God kropsholdning og bedre kropsbevidsthed
  • Forebyggelse eller lindring af ryg-, skulder- og nakkesmerter
  • Fjernelse eller lindring af spændingshovedpine
  • Afhjælpning af smerter og ubehag i kroppen
  • Genoptræning efter fødsel/ulykke/skade/ operation
  • At blive bedre til andre sportsgrene – fx golf, roning osv.
  • Mere energi og mindre stress
  • Forbedret immunforsvar

 

De 5 grundprincipper i STOTT PILATES®:

- åndedrættet

- bækkenets placering

- brystkassens placering

- skuldrenes stabilicering og bevægelse

- hovedets og nakkens placering

 

Fokus er på at stabilisere kroppen ved hjælp af de dybestliggende muskler umiddelbart inden bevægelsen sættes ind.

 

De vigtigste stabiliseringsmuskler er den dybe mavemuskel - transversus abdominis - de skrå mavemuskler - obliques - de små muskler, som ligger tæt ved rygsøjlen - multifidi, samt bækkenbunden.

 

I et samspil kommer disse muskler til at fungere som et muskulært støttekorset.

 

Min stil er med fokus på detaljen

Du vælger mig som din instruktør, fordi du kan lide min stil og du kan mærke at den giver dig det, du har behov for. Jeg vil rette dig og elsker at nørde med små detaljer i en øvelse. Der er altid alternativer til en øvelse, hvis den skal gøres nemmere eller hårdere. Min styrke er også at øge tempoet, når du er klar og kan presses en smule, så du yder dit allerbedste og når dine mål. Jeg er med dig på vejen til forandring. Om det er at holde en skade i skak så den ikke udvikler sig mere, have færre eller ingen smerter, genoptræning efter uheld eller efter sygdom kan Pilates være løsningen.

 

Præcision og tilstedeværelse

En forudsætning for at lave en pilatesøvelse er at du er til stede. Jeg ynder at sige at Pilates er ”mindful” kropsarbejde. Du kan ikke ligge på måtten og samtidig "vaske op" i tankerne der-hjemme. Så er det i hver til fælde ikke pilates, du laver. Her giver du hjernen en pause fra alle tankerne, og derfor går du hjem bagefter og er mere til stede i din krop, så der er plads til nye ideer eller mere ro til at hvile bagefter.

Se holdplaner her

PureMovement Studio, Mejlgade 95, 3 sal - 8000 Århus C.

Kontakt Signe på mail signe@puremovement.dk eller mobil 3020 6764